Retourbeleid

Service is een belangrijke pijler van Alora. Ook ruilen en retourneren hoort nu eenmaal bij online winkelen. Het retourneren van je product(en) proberen we zo makkelijk mogelijk te maken. Heb je toch nog meer vragen over ons retourbeleid? Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over ruilen en retourneren.

Retourproces

Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
Toch niet tevreden met je aankoop bij Alora? Geen zorgen! Je kunt je product(en) binnen 14 dagen retourneren, beginnend op de dag na ontvangst van je bestelling. We willen je vriendelijk verzoeken om je retourzending vooraf aan te melden via ons online retourformulier. Hiermee kunnen we de terugzending efficiënt verwerken.
Waar kan ik mijn product(en) aanmelden om te retourneren?
Je kunt je retour via jouw eigen account aanmelden. In jouw account vind je jouw bestellingen. Per bestelling kan je aangeven wat je retour wilt sturen en om welke reden. Jouw aanmelding wordt dan zo spoedig mogelijk behandeld. Je krijgt binnen enkele dagen een e-mail met instructies. Je kunt hier inloggen op je account: account.alorabelts.nl 
Om in te loggen gebruik je jouw e-mail adres waarmee je jouw bestelling hebt geplaatst.
Hoe stuur ik mijn product(en) retour?
Om het retourproces soepel te laten verlopen, volg je deze stappen:
  1. Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aan via ons online retourformulier.
  2. Na de aanmelding ontvang je een retournummer en ons retouradres per e-mail.
  3. Gebruik bij voorkeur de originele verpakking om je product(en) te verpakken. Als je de originele verpakking niet meer hebt, kun je een andere doos gebruiken. Zorg ervoor dat de producten schoon en in originele staat zijn.
  4. Noteer het retournummer op het pakketje. Bij de meeste brievenbuspakketjes is er een speciaal veld voor het retournummer.
  5. Stuur je retourzending via Post NL. In de meeste gevallen kun je dit als brievenbuspakketje versturen. Houd er rekening mee dat de kosten voor de retourzending voor jouw rekening zijn.
  6. Bij het afgeefpunt ontvang je een track & trace code waarmee je de retourzending kunt volgen, en dit dient ook als je verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs totdat je van ons een bevestiging hebt ontvangen dat we je retourzending hebben ontvangen.
  7. Zodra we je pakketje hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. We streven ernaar om je retour binnen 14 dagen na ontvangst te verwerken. Het aankoopbedrag wordt teruggestort via de betaalmethode die je bij ons hebt gebruikt.
Is retourneren gratis?
De kosten voor de retourzending zijn voor jouw rekening.
Kan ik gebruik maken van het wettelijk herroepingsrecht?
Ja, voor producten geldt het wettelijk herroepingsrecht. Hierbij gelden de volgende regels:
  • Je hebt 14 dagen na ontvangst van het product de tijd om ons te laten weten dat je van de aankoop af wilt zien door een e-mail te sturen naar info@alorabelts.nl
  • Je kunt gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping dat je hier kunt vinden, maar dit is niet verplicht. Voor een snellere afhandeling vragen we je de volgende informatie te vermelden wanneer je je retourzending bij ons meldt:
  • Naam
  • Ordernummer
  • Welk product wil je retourneren
  • Reden van de retour
  • De gewenste oplossing
  • Stuur het product naar: Alora, Ruyterstraat 150, 6512GG Nijmegen. De kosten voor de retournering zijn voor jouw rekening.
  • Zodra we je pakketje hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. We zullen zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten van de aankoop af te willen zien, alle betalingen (inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending) terugbetalen. Als wij de producten nog niet terug hebben gekregen, kunnen wij wachten met het terugbetalen totdat wij deze wel hebben of wanneer jij hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je je aankoop ook hebt gedaan.
Dit retourbeleid is opgesteld in overeenstemming met de Nederlandse en Europese wetgeving. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via info@alorabelts.nl.
Je kunt altijd gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Het formulier kan je hier downloaden:  klik hier (modelformulier.pdf)